Subject: Liiklusuuringute läbiviimine drooni abil ning andmekaitsenõuete täitmine
From: "Igor Lobanov" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Cc: "Liivar Luts" <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Oct 2024 15:17:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud Andmekaitse Inspektsioon.

Soovin teilt nõu ja juhiseid, kuidas korraldada liiklusuuringuid drooni
abil vastavalt andmekaitsenõuetele. Plaanime teostada videosalvestusi ühe
ristmiku piirkonnas tipptunni ajal eesmärgiga analüüsida liiklusvoogusid
ning liiklejate hulka ja liike. Salvestus on osa uuringust, mille
tulemuste alusel soovime eristada järgmisi liiklejate rühmi: jalakäijad,
jalgratturid, tavapärased sõidukid ja raskesõidukid.

Kokkuvõte uuringust ja meetodist:

1.	Salvestus toimub drooniga, mis lendab umbes 90 meetri kõrgusel
ristmiku kohal ja püüab kaadreid 90-kraadise nurga all. See kõrgus ja
vaatenurk väldivad detailselt isikutuvastamist, näiteks näoilmete või
sõidukinumbrite tuvastamise võimalust.
2.	Andmete töötlemisel kasutame tehisintellekti algoritme, mille abil
tuvastatakse automaatselt eelmainitud liiklejate rühmad. Pärast analüüsi
ei hoita salvestisi alles kauem, kui on otseselt vajalik uuringu
eesmärkide saavutamiseks.

Palun teilt kinnitust, kas antud salvestusmeetod võib mingil viisil
rikkuda isikute privaatsust või eraelu puutumatust. Oleme teadlikud, et
isikuandmete töötlemise põhimõtete kohaselt tuleb alati vältida
mittevajaliku isikliku info kogumist, mistõttu otsustasime kasutada
sellist kõrgust ja nurka, mis võimaldaks pigem üldist liikluspilti kui
üksikisikute tuvastamist. Samuti on meie eesmärk andmete töötlemisel
anonüümsus.

Kui Andmekaitse Inspektsioonil on konkreetseid juhiseid või soovitusi, et
tagada andmekaitsealaste nõuete täitmine ja vältida võimalikke õiguslikke
rikkumisi, oleksime väga tänulikud nende eest. Lisame kirjale näitliku
pildi, kuidas drooni vaatenurk ja kõrgus välja näevad, et illustreerida
kavandatud salvestustingimusi.

Teie vastus aitaks tagada, et kogu uuringu läbiviimine toimub kooskõlas
kehtivate andmekaitse nõuetega ja täidaks kõiki seadusest tulenevaid
kohustusi.

Lugupidamisega

Igor Lobanov

andmeanalüütik

Liikuvuse strateegilise planeerimise osakond

640 4006